Friday, June 16, 2006

Monzun prisiel

... ha ha... ked si citam poslednu vetu svojho predchadzajuceho postu, tak sa chytam za brucho 8-) Som si o prekvapko sama pytala...

Vcera okolo 5 pm prisiel monzun. Zacalo liat ako z krhle (nezvyk na Jaipur, ale doma by sme povedali, no ze sprchlo trosku). Vzduch bol zrazu hrozne vlhky, az sa nedalo dychat. Nic to, do hodiny dazd ustal a bol cas ist z officu domov. Kolega neveriacky za mnou zakrical, ci naozaj idem aj dnes domov peso. Preco nie...?

Az za branou som pochopila o com hovoril. Ulice boli zaplavene. Spociatku len velke mlaky, takze som myslela ze domov dojdem dokonca suchou nohou. Ha ha. Hned v dalsej ulici som ideu "suchej nohy" vzdala, vyhrnula nohavice a v sandalkach si to slapala krizom mlakami. Stale pohoda. Vzruso prislo na hlavnej ulici, ktorou musim prejst ak sa chcem dostat domov. Cyklo a auto rikse boli zasekane na ceste, bez pohybu. Len niektore auta dokazali prerazit vodu, ktora sa valila !!! ulicou a siahali mi po kolena. Toto som nezazila ani v Prahe ked sa na nas vyliala Vltava. Posledne dni som videla robotnikov v Jaipure cistit kanaly, ale zjavne to nestihli. Ako som kracala proti prudu, vo vode som citila ako sa dotykam vsetkych tych odpadkov a hovan co tam plavali. Ougggg! Pre okolo-brodiacich som bola este vacsia atrakcia ako zvycajne.... nemohla som inak, len sa rozosmiat na plne hrdlo nad tou idylickou cestou domov. Ked to videli ludia okolo, ze si z toho vsetkeho robim srandu, tak sa smiali so mnou. Dokonca mi jeden chlapik zachranil krk, ked ma upozornil na vir, ktory som si ja nevsimla, a do ktoreho som sa chystala stupit a ktory bol vytvoreny prave kanalom.
Detiska sa v tej vode stastne macali a ako som prechadzala okolo, tak som od nich vyfasovala aj sprsku do tvare. Zvycajne po mne hadzu kamenmi, takze vodou je to stale menej bolestive (aj ked tato voda bola nechutne smradlava.... yak!)
Stale nedokazem uverit, ze tuto zaplavu sposobil HODINOVY dazd ! ! !

Takze este raz.... cakam, cim ma India este prekvapi....

4 comments:

Vierka said...

A ako na potvoru som vcera so sebou nemala fotak... !

miskousko said...

Su tam teraz ulice aspon cistejsie?

Empty said...

tak nos aspon mobil zo sebou na low-fi fotky...

Vierka said...

Slak do toho .... vcera ma stihlo rovnake nestastie v stasti, ked ma zastihla rovnaka sprska prave ked som si davala svoje oblubene jedlo (Malai Kofta) v lacnej spinavej restike za rohom. Volala som kolegom ale nikto nemal auto aby ma vyzdvihol (na motorke by to asi nemalo vacsi zmysel). Preckala som burku natlacena s okoloiducimi hladajucimi ukryt v nasej 4-stolovej Dhabe ale to nic nemenilo na fakte, ze do kancelarie som musela opat pomaly prepadlovat. Zvysok pracovnej doby som stravila s nohami vylozenymi na kolegovej stolicke susiac nohavice klimatizaciou.... A preco by to slak trafil? Lebo som aj mala fotak, aj som vybehla spat ze nieco nafotim, ale voda tentokrat nebola tak vysoko ako posledne 8-(